Calvin Klein gaat voor diversiteit

Door de jaren heen heeft Calvin Klein de meest controversiële advertenties gemaakt met iconische sterren van alle decennia. Nooit uit het nieuws verdwenen, heeft het bedrijf bereikt in de media te blijven, ongeacht het tijdperk en deze keer is het niet anders. Deze zomer lanceerde Calvin Klein een nieuwe campagne met de naam ‘IK SPREEK MIJN WAARHEID IN #MYCALVINS” en elke beroemdheid die je volgt, zit erin.

Het hoofdthema van de campagne is diversiteit en het bevat beroemdheden zoals Billie Eillish, Noah Centineo, Kendall Jenner en Shawn Mendes om er maar een paar te noemen. De campagne spreekt veel publiek aan vanwege de diversiteit van deze talenten. Deze diversiteit heeft niet alleen de aandacht getrokken, maar heeft ook geleid tot veel gesprekken tussen mensen over het hoofdthema: diversiteit.

Meer iconische campagnes

Zoals eerder vermeld, is dit niet de eerste keer dat Calvin Klein zoveel aandacht van het publiek weet te krijgen. Het bedrijf heeft nog veel meer iconische campagnes op zijn naam, zoals de Mark Wahlberg-campagne in de jaren 90 toen hij bekend stond als “Marky Mark”. De campagne bevatte de jonge rapper zonder shirt in een Calvin Klein onderbroek met lage jeans en stal het hart van veel jonge meisjes. Deze zelfde campagne speelde ook een grote rol in de carrière van een jonge Kate Moss die net media-aandacht begon te krijgen. Tot op de dag van vandaag staat de campagne nog steeds bekend als een iconisch onderdeel van de media in de jaren 90.

Het bedrijf claimde niet alleen de jaren 90, maar ook de jaren 80 door een 15-jarige Brooke Shields in de reclame voor hun jeans te presenteren. De jonge actrice werd door een van de ontwerpers benaderd om in enkele tv-commercials te verschijnen. Deze campagne werd bekend om zijn flirty lijn: “Weet je wat er tussen mij en mijn Calvins komt? Niets”. De commercial veroorzaakte een enorme opschudding in de conservatieve jaren 80, maar negatieve publiciteit hielp Calvin Klein nog steeds om zijn stempel te drukken in de modewereld als een gedurfd merk.

Tijd voor iets anders

Deze keer kiest het merk voor een meer conservatieve benadering door zich te concentreren op diversiteit in plaats van sensualiteit die het merk meestal vertegenwoordigt. In een tijdperk waarin authenticiteit en zelfexpressie worden omarmd, doet Calvin Klein absoluut geweldig werk met deze campagne om hun steun en uitdaging te tonen. De meest invloedrijke sterren van vandaag komen allemaal samen om een ​​kant van zichzelf te laten zien. Van humor met een vleugje speelsheid tot een rauwe en emotionele kant, de campagne heeft het allemaal.